In afara cutiei…

March 23, 2009

ZeList, rank-uri, statistici si valoarea mea..valoarea mea

Filed under: Uncategorized — by inafaracutiei @ 2:24 pm
Tags: , , , , ,

Imi aduc aminte cand mi-am facut primul blog. Dau un premiu celui care ghiceste de ce mi-am facut blog?

a. Aveam ceva important de spus

b. Ma plictiseam

c. Vroiam sa castig

Mana sus cine a raspuns c.  Desi pare fara sens, va explic imediat de ce punctul c este varianta castigatoare. De vreo luna, Cristi avea blog scria bine si cu spor zilnic, si parea foarte multumit de sine, mai ales daca numarul vizitatorilor crestea vizibil fata de saptamana precedenta. Mare amatoare de intreceri, m-am gandit ca nu pot rata ocazia de a arata ce valoroasa sunt si cat succes pot avea. Asa a aparut sonet.  Primul lucru pe care il faceam dimineata era sa verific “cat e stats-ul, cat e sporul si cat mi-a mai crescut rank-ul”, al doilea sa ma spal pe ochi si al treilea sa compar numarul vizitatorilor de pe site-ul meu cu cei ai lui Cristi. Treceam de la agonie la extaz in fiecare zi. Si lupta ar mai continua si astazi, daca nu s-ar fi inventat Settlers-ul!

A fost o intrecere copilareasca, dar care a scos la suprafata o tanjire adanca a sufletului nostru: vreau sa fiu cineva. Vreau sa mi se recunoasca valoarea, sa mi se spuna ca sunt important, ca sunt bagata in seama, observata si apreciata.

M-am bucurat cand am luat singura nota de 1o la examenul de Istoria Economiei, cand mi-a fost publicata o poezie sau cand aveam un numar mai mare de vizitatori pe blog decat avea Cristi. M-as bucura sa fiu prima in ZeList si sa castig ceva la RBF…dar ce voi face atunci cand pic la un examen, cand imi este refuzat un articol sau cand sunt detronata de pe locul 1.  Cine sau ce imi da valoare atunci? Cine sau ce imi spune ca “sunt cineva” chiar daca esuez sau nu ating un standard? Sau altcineva este mai bun ca mine?

Pot incerca sa scriu mai mult si mai bine, sa ma zbat sa am mai multi comentatori, sa generez o controversa, sa arunc cu noroi in ceilalti, sa inchid gura celor care ma critica…ceva cu care sa imi hranesc orgoliul si sa imi imbunatatesc imaginea de sine. Pana cand si pana unde?

Cine spune care e valoarea mea ca blogger? Poate ZeList, sau numarul vizitatorilor sau numarul link-urilor si al comentariilor. Cine spune care e valoarea mea ca om? Astept comentarii…

3 Comments »

  1. […] e salariul, cat e sporul si cat ti-a mai crescut Zelist-ul Ana scrie despre Zelist, rank-uri, statistici si imaginea de sine.Cu ocazia asta aflam si de ce si-a facut blog. Postul de azi vorbeste putin despre modul in care […]

    Pingback by Cat e salariul, cat e sporul si cat ti-a mai crescut Zelist-ul « chestiuni.info — March 23, 2009 @ 8:39 pm |Reply

  2. cred ca e in functie de ce isi propune fiecare. in functie de nisa fiecarui blog cei care scriu efectiv pe acel blog isi vor masura valoarea dupa trafic si linkuri, dupa comentariile primite si dupa numarul de abonati. pot exista situatii in care aceeasi persoana sa detina mai multe bloguri pe care sa scrie si care sa fie pe nise diferite. succesul poate sa difere de la un blog la celalalt, desi in realitate e vorba de aceeasi persoana.
    unii isi propun sa traiasca din internet si atunci a crea controverse, certuri si a scrie dincolo de cenzura impusa de bunul devin instrumente pentru a atrage trafic.
    personal mi-as dori sa cunosc bloggeri care isi stabilesc o anumita linie si o anumita decenta si care totusi au succes in online.

    Comment by Andy Mihail — March 23, 2009 @ 9:33 pm |Reply

  3. Cred ca valoarea ta va fi una mare cand toate “atributele” legate de blogging: trafic, linking, recunostere, loc in trafic / zelist etc vor fi peste medie. De ce zic asta? Pentru ca de cel putin trei ani de cand activez si eu prin blogosfera s-au vazut cazuri prin blogosfera in care doar una din ceritze era foarte mare si acei “bloggeri” nu mai sunt si astazi unii importanti. 😉

    Comment by artistu — March 31, 2009 @ 12:25 pm |Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

Blog at WordPress.com.